נגן אודיו

סוד האותיות

סדרת שיעורים מרתקת מפי הרב יובל בנושא האותיות. האותיות הינן צנורות שמחברות את אור אינסוף אל הנשמה . כל אות שולטת על כוכב ויש בה אלוקות,  נשמות ועולמות. דרך האותיות השם שלנו אנחנו מקבל את ההשפעה השמיימית, את תכונות האופי ואף את התיקון שלנו בעולם הזה.

סוד האותיות בקבלה: הכח המופלא שבאותיות העבריות

בתוך ספרי הקבלה המעמיקים, הוקדשו מילים רבות לסוד האותיות בשפה העברית. מבט ראשון על רצף האותיות בתוך האלף בית העברי מראה סדר אקראי, אך במעמדו של התורה הקבלית, רקיעים חדשים נפתחים בעולם הרוח העליון ופרטיו של הבריאה. בקבלה, נלמד שסוד האותיות הוא מפתח להבנה עמוקה של היקום ולתכנית האלקית.

כל אות באותיות העבריות מסמלת מציאות מיוחדת ונושאת בתוכה כוחות רוחניים מיוחדים.
השילובים והסדרים של האותיות משתנים ויוצרים מילים שמעניקות משמעויות מקוריות ועמוקות. זהו סוד האותיות בקבלה - הקישור בין הכוחות האלקיים לבין האותיות הפשוטות.

בשפה העברית נמצאים 22 אותיות

החל מאות האלף ועד אות תו. כל אות מסמלת כוח מסוים ברקיע ובסודות הקבלה,  בין הספירות השונות ומשפיעות זו על זו. נלמד שכל אות עברית מסמלת גם מספר מסוים, ובכך היא מחברת את הצד המתמקד בשפה לצד הגאומטרי והמספרי.

בנוסף, לפי הקבלה, לאותיות יש גם ערך סודי ורוחני. כל אות מכילה את הקולות השונים שניתן להבעיתם בשפה, ומחברת לכוחות הנפש והתודעה האנושית. על פי הקבלה, כל אות משמעה תהליך פנימי ותכונתי שמוביל את האדם להבנה עמוקה יותר של הטבע האנושי והיקום.

בנוסף לסוד האותיות בקבלה, גם המילים בעצמן מחברות לעולמות רוחניים ולכוחות עליונים. כל מילה מורכבת מאותיות פשוטות המכילות בתוכן את הכוחות והערכים של השפה העברית. כשאנחנו מבצעים חקירה עמוקה של מילה, אנו מגלים את החיבורים העמוקים בין הכוחות הרוחניים שבתוכה לבין הערכים הפנימיים והתודעתיים שלנו.

לכן, על פי הקבלה, הכרת והבנת סוד האותיות בשפה העברית הן מפתח להבנה עמוקה יותר של היקום, האלוקיות והפנימיות האנושית. הן מאפשרות לנו לחדור לעומק הקוד הרוחני של היצירה ולהתקרב באהבה והבנה למקור האמיתי של התורה והתכנים הרוחניים המובאים בה.

לסיכום, סוד האותיות בקבלה הוא מרכזי וחשוב במערכת הקבלית. האותיות מחברות לעולמות רוחניים ומסתירות בתוכן את הכוחות והערכים העליונים. בעזרת הכרת סוד האותיות והמילים, אנו מצליחים לגעת בחלק הפנימי והקדוש ביותר שבנו ובעולם הרוחני שסובב אותנו.

הוספת תגובתך! “01. בסוד האותיות – הקדמה”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *