הקדמה לספר הזהר (45)
אין דבר העומד בפני הרצון
הרצון לקבל הרוחני גדול בהרבה מהרצון לקבל הגשמי, שכן הוא בלי סוף כמו האור האלוקי לעומת סופיותו של העולם הגשמי. התאווה הגשמית גם אם היא מוגבלת, בחושיו האדם מתענג ממנה בקלות רבה, אולם באותה הקלות העונג מתפוגג והאדם נשאר ריק, הזהר הקדוש משווה אדם זה לעלוקה המוצצת חיות שלא שלו, עד שמתפוצץ. אותו אדם חי כאן בעולם הזה בגיהנום ההנאות המסתלקות, ומסתובב פה בעולם הזה וצועק ''הב הב'' עד מותו. בעל הסולם מדגיש כי גם העליה מעל התאוות הגשמיות אינו מטרת האדם, הרצון הרוחני הוא עדין רצון לקבל לעצמו, והוא עדין בשינוי צורה מהבורא יתברך, על האדם להצליח לעלות מעל הרצון לקבל הרוחני שלו, ולעבור לרצון לקבל על מנת להשפיע, לעשות נחת רוח לבוראו, ולעולמו. רוצים לדעת לשם מה אנחנו חיים, איך מגיעים לדרגת אדם ולהיות שותפים לה' בבריאה? - הרב מבאר את דרכו של 'בעל הסולם' בשיעור משנה חיים שלפנינו.
שיעור מפי הרב יובל הכהן אשרוב בנושא שלמות הרצון הרוחני . (מתוך סעיף ל' בהקדמה לספר הזהר)
אין עדיין תגובות.